Friday 5 October 2012

azam baru

aku dah buang semua post lama aku. Pak gelinya bila baca balik. Jadah haram pe aku merepek tah. Aku ni bukan spesis manusia yang ada bakat menulis. Membaca tu rajin la, itu antara faktor aku sakan buat belog ni. Bajet ada la orang baca belog aku. Puiii! kawan2 aku jela yang ada pun kekadang datang melawat, kot2 aku ada citer pasal dendorang kat sini, tapi rasanya lama camharam kot aku tak update, so memasing pun dah malas nak skodeng. Ada pun post lama yang geli camharam tu. Cane aku boleh tetiba muncul balik, ni sume sebab aku bosan duduk sini, jadi tiap2 malam aku akan baca belog yang best, pastu gelak sensorang. Belog yang aku akan skodeng selalunya, Kain Burok dengan yang aku baru discover belog nama Sembang Kencang, sumpah lawak doe belog dorang. jadi, citer sekarang bajet aku boleh tulis belog macam dorang la, ada follower raban2 punya ramai, pastu femes. semua orang kenal.

" weh kenal tak blogger ni, blablabla. femes doe. kau memang tak maju kalau tak kenal dia"

puii! aku rasa nak muntah, tolong la muntah sekali, kenapa aku bajet aku boleh jadi sefemes dorang? mungkin sebab aku cantik, boleh jadi macam Blogger2 wanita yang lain. Puiii. jangan berangan la syial!

tak actually niat asal, aku teringin nak jadi writer, kot2 boleh journalist. Dulu la dulu, aku penah jugak simpan angan-angan camharam nak jadi journalist untuk National Geography sebabnya aku suka binatang. kejadah! pastu bila aku luahkan kat kawan aku dia tanya aku soalan yang aku sendiri ragu-ragu nak jawab:

"apsal kau tak masuk animal planet je doe?"

soalan bijak, aku pun terpikir apasal National Geogrpahy, kenapa tak Animal Planet kan lebih ke-binatang-an channel tersebut. okay aku takde jawapan, bukan aku betul-betul nak jadi journalist pun. tulis belog pun hegeh-hegeh. syial la! apehal la aku takde bakat menulis eh? dolu dolu, masa sekolah, kan masa kita tingkatan berapa-tak-ingat akan ada tajuk karang bebaskan, maknanya kita boleh tulis karangan berdasarkan apa yang kita imagine, aku suka betul buat karangan macam tu, tapi cikgu aku cakap baik aku buat karangan untuk surat formal atau yang lain-lain. okay takyah ekplen aku paham, maknanya penulis aku camharam jadah. syial la! dah la, aku rasa memang tengah takde bakat jadi baik aku berhenti sebelum aku keluarkan kekarutan yang lebih karut+geli. kbai.








No comments:

Post a Comment